A KRESZ szerint a körforgalom tábla olyan utat jelez, amelyen úgy kell haladni, hogy az út által körbezárt terület a vezetőtől balra essék. Sokan abban a tévhitben vannak, hogy a körforgalomban haladó járműveknek alanyi jogon elsőbbségük van a behajtókkal szemben. Valójában az elsőbbségadás kötelező tábla teremti meg ezt a helyzetet. De mi újság a kétsávos körforgalomban?

Az M1-M7-es autópálya feletti felüljárós körforgalom fura egy hely. A szélessége alapján kétsávos, de a sávok között nincs útburkolati jel. Ha ez a körforgalom kétsávosnak számít, akkor a felvételen látható suzukis lett volna a hunyó, ha belém jön, mivel belülről vágott a külső sávba, úgy, hogy én már bent haladtam. Ráadásul nem is indexelt. Ha viszont a körforgalom egysávos, akkor lehet vitatkozni azon, megadtam-e az elsőbbséget behajtáskor száguldó suzukisnak. Szerencsére észnél voltam, és számítottam a manőverére, az viszont biztos, az indexelésének elmulasztása szabálysértést eredményezett.

Erős idegzetűek itt nézhetik meg, milyen karambolban Suzuki karosszériájába szorulni.

A bejegyzés trackback címe:

https://e-tanu.blog.hu/api/trackback/id/tr986240189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bazso77 2014.05.31. 15:43:52

Kifele sorolásnál is elsőbbsége van. Persze indexelnie illett volna.
Mindkét esetben te vagy a hunyó.

E-Tanú 2014.05.31. 16:36:12

@bazso77: Megyek a saját sávomban és nekem jön a másik sávból egy autó, akkor én lennék a hibás?

gabardin 2014.05.31. 16:53:01

nem volt saját sávod, ennyi

Kovix 2014.05.31. 16:57:26

@E-Tanú: teljesen biztos, hogy te lettél volna a hibás, ha karambol történik...

mivel nincs útburkolati jel, így a Suzukinak nem is kell indexelnie, mivel nem váltott sávot, és nem is előzőtt egy másik autót. akkor kell indexelnie, amikor elhagyja a körforgalmat (amit valóban nem tett meg), viszont ez téged nem érintett, mivel abban a kereszteződésben ahol álltál még nem hagyta el, vagyis ott teljesen szabályosan közlekedett.

ja és kissé erősnek tartom, hogy száguldott volna a Suzuki...

E-Tanú 2014.05.31. 17:01:39

@Kovix: Lehet, hogy a felvételen nem látszik, de ész nélkül jött a Suzuki, egy körforgalomhoz képest relatív gyorsan. És csak nekem volt köszönhető, hogy nem karamboloztunk, ha nem veszem a lapot, és megyek rendesen, akkor féktávolságon belül elém hajt. Amúgy kicsit gondoljunk bele, mindig minden sáv útburkolati jellel el van választva, mondjuk Budapesten?

Charli Firpo 2014.05.31. 17:03:55

Mivel a video elején látszik az előjelző táblán is, hogy csak egy forgalmi sávos a körforgalom,nincs értelme arról beszélni hogy milyen széles az út.Tehát nincs te sávod,és másik sávja sem...úgyhogy tedd össze a két kezed ,hogy nem nyomott fel a palánkra mert nem adtál elsőbbséget behajtáskor.

E-Tanú 2014.05.31. 17:05:59

@Charli Firpo: Melyik táblára gondolsz?

Charli Firpo 2014.05.31. 17:07:55

Ja, és azt már nem is említem hogy nincs sebességkorlátozó tábla kihelyezve,tehát lakott területen kívül ekkora íven azért lehet haladni tempósan.

Charli Firpo 2014.05.31. 17:09:17

@E-Tanú: arra a szép nagy zöldre amit szerintem nem vettél észre 0 másodpercnél

E-Tanú 2014.05.31. 17:12:35

@Charli Firpo: A KRESZ szerint azt úgy hívják, hogy útirány előjelző tábla, köze sincs a sávok számához. Amivel összekevered, az a kékalapú tábla.

Kovix 2014.05.31. 17:14:17

@E-Tanú: jó a sebesség lehet, hogy nem teljesen megfelelő, viszont neked van táblád!

ergó még akkor is te leszel a felelős, ha a védett úton közlekedő gyorsan közelít. a sávok kapcsán pedig azt tudom mondani, hogy ha nem látsz terelővonalakat, amelyek kijelölik a két sávot, akkor az út egysávos (értem ezalatt azt, hogy ha a rajta közlekedő kihúzódik jobbra akkor se kell indexelnie, mivel a Kresz a terelővonal átlépéséhez köti az indexelési kötelezettséget)

viszont ha még kétsávos is lenne a dolog. akkor is neked kell elsőbbséget adni. ez pedig azt jelenti, hogy minden járműnek, amelyik a védett úton halad feltétlel nélkül hirtelen irányváltoztatásra vagy fékezésre kényszerítés nélkül kell biztosítanod a továbbhaladást...

ezt az elvet komolyan veszik, és nagyon kevés esetben adnak igazat az alárendelt úton haladónak...

Kovix 2014.05.31. 17:15:11

@Charli Firpo: a kék tábla se mutatja, hogy hány sávos a körforgalom

Tolesz 2014.05.31. 17:15:13

@Charli Firpo: Google Utcaképen megnéztem, a körforgalom előtt 30-as tábla van kirakva.

Charli Firpo 2014.05.31. 17:41:30

@Kovix: a kék is és a zöld is mutatja

Kovix 2014.05.31. 17:43:40

@Charli Firpo: nem a besorolás rendjét előrejelző táblára gondoltam, hanem a körforgalom táblára, ami a macisajt alatt van.

viszont a tábla, amit linkeltél csak tajékoztat, utasítást nem ad, és csak az újabb körforgalmakban teszik ki így...

Charli Firpo 2014.05.31. 19:40:14

@Kovix: így van ,itt is kint van. a video elején 0 és 1 márodperc közt látható egy pillanatra.A suzuki is látszik,hogy balról érkezik.De a lényegen nem változtat,ez a behajtás a körforgalomba és a végeredménye,úgy is mondhatjuk hogy mázli.Az már csak a hogy: -"Szerencsére észnél voltam, és számítottam a manőverére,"-ez a dolgok megmagyarázása. Stílszerübb lett volna inkább az hogy : gyerekek ezt elnéztem, elb@ctam. Mindenki hibázhat,van akinek szerencséje van,van aki alól kiütik a vasat. Vigyázzunk egymásra....

clt 2014.05.31. 21:24:57

Szerintem itt egyértelműen te vagy a hunyó, itt az egész körforgalom méretét meghatározza az, hogy kb 8 sáv fölé építették, a sáv szélességét meg szerintem azért növelték, mert itt nincs meg a körforgalom körüli menekülési lehetőség csak masszív fal, mindent "sávon belül" kell megoldani. Ha igazán érdekes körforgalmat keresel Budaörsön, akkor a Baumax és az Auchan között találsz egy hivatalosan is kétsávost, amiből viszont szinte mindegyik kijárat egysávos. Na ott mindent megtalálsz, az tutira a kétsávos körforgalmak állatorvosi lova - egyben sajnos elszomorító példa arra, mennyire nem képes megfejteni az átlag autós az ilyen forgalmi helyzetet.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.31. 23:02:42

Örülök, hogy ritkán közlekedem Budaörsön. nagy az esély arra, hogy elkerüllek téged és a többi tudatlant.

Ha nem tudod a KRESZ-t, ne nyiss blogot, csak magadat égeted le vele.
A te szempontodból tök mindegy, mekkora tempóval jön a Suzuki, neked akkor is el kell engedni. Ezt hívják a körforgalomban haladó elsőbbségének.
Ezt nagyon benézted, mázlid, hogy nem ment beléd, buktad volna a partit.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.31. 23:04:05

Még annyit, a kétsávos szabályait is ismételd át, láthatóan azzal sem vagy tisztában.
És vezetsz, ez a nagy probléma.

Vitalij 2014.05.31. 23:15:19

@cenzuratroll bosszanto: Tökmindegy mindig lesz másik :(

A sok kresz-zseni, az a körforgalom egysávos, de mivel lehet nem csak kicsi autóval, hanem hmmm.... KAMIONNAK hívják tán? Nahát annak is el kell férnie benne...
És tényleg nem tűnt gyorsnak, max 50... de amúgy a 30as tábla ugye körforgalom oldja... mivel kereszteződés az is, és lehet, hogy vissza kéne menned vizsgázni...

Rot 2014.06.01. 01:08:53

Hol van itt a két sávos körforgalom?
Elsőbbség adás tábla viszont van...
Az irányjelzőért szót emelni jogos, az írás többi része meg nettó butaság.

SadBoobie (törölt) 2014.06.01. 08:35:54

"De mi újság a kétsávos körforgalomban?"

Az az újság, hogy 0:04-nél látható a videón, hogy a Suzuki már a körforgalomban van - akár mennyi sávos is - és te 0:08-kor hajtottál volna be a körforgalomba.A többiek átfértek előtte biztonságosan, te pedig már nem és ez annyira fáj neked, hogy képes vagy róla egy blogot írni...

Egyértelműen azért vetted a kamerát, hogy segítsd a közlekedésiek és a helyszínelők munkáját, persze azzal, hogy tudsz felvételt mutatni arról, miért te voltál a "hunyó", na meg azért, hogy elcsodálkozhass a halszemoptikás kamera képe utólag mennyire csalóka. Menet közben kellene figyelni :-)

Most komolyan....azért vettél egy kamerát, mert majd valaki egyszer jól neked ütközik ? Most szólnék, hogy a kamera nem véd ettől....erre a funkcióra a szemet, a kormány a gázt és a féket találták ki.

Még szerencse, hogy annyira rossz minőségű a felvétel, hogy nem látszik a Suzuki rendszáma, mert most szerencsétlent teljesen igazságtalanul meghurcoltad volna - bár így is kísérletet tettél rá.Add el azt a 10 ezer forintos kínai vackot és vegyél az árából inkább deffenzív vezetést meg figyelmet oktató DVD-t és nézegesd azt :-) Minden ütközéshez ketten kellenek és ha megtörténik, akkor ketten nem voltak elég figyelmesek, éberek és gyorsak, hogy elkerüljék az ütközést...hogy ki a hunyó ? Szinte lényegtelen

kercsi vííí 2014.06.01. 16:26:12

Azért az is érdekes, hogy ha már a kamerás kocsi bent van a körforgalomban, akkor az egysávos úton a Suzuki szabályosan megelőzheti, pontosabban bevághat elé?

Tolesz 2014.06.02. 19:04:26

@Vitalij: Anno nagy hír volt, hogy az okos rendőrök a Szerémi úton büntették gyorshajtásért a kocsikat, mondván, a kereszteződés feloldja a 70-es táblát. Az ügyészség rendet rakott. Itt pedig minden irányból a körforgalom előtt 30-as tábla van kirakva. Szerintem hasonló a helyzet.

Tolesz 2014.06.02. 19:05:10

@Tolesz: Nem Szerémi, Egér út.

Vitalij 2014.06.04. 15:02:16

@Tolesz: az Egér utat ne is említsd, elég sok dellám bánja, hogy a Tétényi útnál a lámpa rosszul volt hangolva, és hajnalban az üres úton próbálgattam a sebességeket...
süti beállítások módosítása