A folyamatos szabálytalankodások miatt az autóalkatrészeket forgalmazó UNIX cég kisáruszállítói legalább akkora szeretetnek örvendenek az utakon, mint a taxisok. A következő eset egy a sok közül, ami ezúttal nem végződött balesettel.

 

Budapesten, a XI. kerületben a Kondorosi út és a Tétényi út kereszteződése elég veszélyes, a Fehérvári út felől érkezők nehezen látják be, így igencsak észnél kell lenni a kikanyarodásnál. A mögöttem érkező UNIX-os kocsi sofőrje nem bírta kivárni a sorát, kikerült, és a belső sávból kanyarodott be jobbra. Ezt követően rendkívül agresszíven jobbról megelőzött egy személyautót. A Zsombor utcai kereszteződésnél a zebránál próbált jobbról előzni, de a gyógyszertár előtt szabályosan parkoló autó megakadályozta ebben. Ki tudja, mit művelt később.

Itt pedig egy olyan eset képei, amikor a UNIX autója fel is borult.

A bejegyzés trackback címe:

http://e-tanu.blog.hu/api/trackback/id/tr711716827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

wet 2016.09.18. 12:10:44

A képek amik a lánglovakon vannak már elég régiek és a története röviden annyi, hogy a piros autóban ülő hölgy nem állt meg a pirosnál és így belehajtott a vétlen Unixosba... a másik, hogy persze a videón látottak sajnos mindennaposak, nem szabályosak, veszélyesek, nem szép és pláne nem helyes. DE! erről épp úgy tehet a szervizes és ügyfele is, mint a sofőr és a cégek(ek). Talán ha nem lenne k*rvára fontos egy olajszűrő vagy nem a nyaralás napján jutna eszébe apunak, hogy a kocsija egy kalap sz*r és rögtön legyen minden olcsón ingyen kész tegnapra, és a szerelők meg nem vállalnák el, hanem vissza szoktatnák az embereket a rendszeres karbantartásra és a "kész lesz amikor kész lesz" elvre... lehet nem lennének ilyenek. Higgyétek el ők sem élvezik, hogy télen-nyáron, szakadó esőben, 30cm hóban, karácsonykor és szilveszterkor amikor többségiben az emberek otthon ülnek nekik menniük kell, mert mindig van egy hülye aki szent este akar vezérlést,kuplungot esetleg komplett motorgenerált csináltatni. Ui.: Jó, hogy az unixosokat szidják, de ez éép úgy érvénnyes a Bárdis,IC-s,Autonetes,Lángos és még sorolhatnám az összes cég sofőrjét. És egyébként sajnos én tudok halálos balesetről is, de nem az szerencsére nem az unixnál volt. Üdv egy exkolléga

kercsi vííí 2016.09.18. 12:34:35

Süket duma. Semmi se indokolja, legitimizálja az ilyen eszetlen száguldozást. Térjenek észhez, mielőtt tragédia lesz belőle.

wet 2016.09.18. 12:45:40

Mint azt fent említettem ez tényleg nem normális. De a világ sem az ebben az eszetlen rohanó tempójában.De kérlek ezek a gondolataid akkor is jussanak majd eszedbe amikor késik a pizza, vagy egy csomag küldemény valamelyik futárszolgálattól és ne a futáron vezesd le. És amint ezt mindenki betartja onnantól kezdve nem lesz ilyen.

kercsi vííí 2016.09.18. 12:47:41

@wet: Az ilyen őrült eszetlen száguldozással alig nyer időben az ember. Egy kocsival előbb beáll a piros lámpához. Gratulálok.

wet 2016.09.18. 13:01:33

Hidd el idővel erre ők is rájönnek. Sőt jobbat mondok, erre nekem is idő kellett, hogy rájöjjek. Plusz a legtöbb sofőrnek ettől hányingere lesz idővel, vagy csak ledobják idő előtt a láncot és kilépnek. De a probléma első sorban a mai világ tempójának és elvárásainak a hibája. Illetve természetesen ott vannak a ifi boyracerek akiknek nem számít, mert nem az ő autója. Na nem véletlen várnak el egyre több cégnél szinte tarthatatlan fogyasztást és fizettetik ki a sofőrrel az okozott károkat. Egyébként én is csinálhatnék videót pl.: napi szinten M1-es Győr és Bp. között középvezetők Passat/Octavia/Focus/Mondeo bele áll a seggedbe, ugrál,villog, idegbeteg mert ő siet és le akar tolni 140-es tempónál, be a kamionok közé. Szerintem ez sem normális. Csak ő könnyen van, mert nincs felmatricázva az autója és sosem tudod meg melyik cég vezető beosztású embere mutatott példát. De egy barátom által csak kígyóbőr cipősnek nevezett kategória sem jobb. Sőt még rosszabb.

Tolesz 2016.09.18. 13:07:14

A sofőröknek azt is fel kéne fogniuk, hogy matricázva van a kocsijuk. Így rossz fényt vetnek a munkaadójukra.

Xxxzzz 2016.09.18. 13:12:12

@Tolesz: ugyan a videón nem látszik ki mennyivel ment, de az eleje is hiányzik a dolognak, valamint az indokolatlan lassú haladás a felező vonal mentén sok mindenre utalhat

E-Tanú 2016.09.18. 13:16:14

Ötvennel mentünk, a UNIX úgy 80-nal előzött. Azon a szakaszon 50 a megengedett.

Xxxzzz 2016.09.18. 13:24:43

@E-Tanú: 50 re gyorsított esetleg, a gyalogos átkelőn az esetek többségében csak én adom meg az elsőbbséget. A jobbra húzodás meg szintén a KRESZ előírása, kivéve ha balra fordul... Az elsőbbségadás tábla nem egyenlő a stoppal,és közel 30-40 mp alatt a jobb szélre ki lehetett volna fordulni... A parkoló autó senkit nem zavart, és a balra forduló kikerülése jobbról nem tiltott...

wet 2016.09.18. 13:27:42

@E-Tanú: gondolom neked oda van szögezve a mutató az aktuális sebesség korláthoz illetve sosem hibáztál?! és ebben semmi fenn hang nincs csak jó lenne, ha mindenki magába nézne és utána ítélne. És még egyszer mondom a videón látható történet nem helyes és nem szabályos, legfőképpen nem biztonságos.

E-Tanú 2016.09.18. 13:30:48

A kétsávosnak mondott (gyakorlatban nem az) útszakasz kb. 200 méter, a Csurgói úttól meg egyértelműen egysávos. Nem értem, hogy milyen előzményt hiányolsz. Ott van, hogy a UNIX ráfordul a Tétényire, aztán tolja neki ezerrel.

Xxxzzz 2016.09.18. 13:37:14

@wet: Nem helyes, ez igaz. Bár a vezetett kilométerek száma az esetek nagy többségében meghaladja egy átlagos vezetőét, és a reflexek talán máshogy működnek. Naponta, sőt bátran mondható hogy óránként több balesetet védek ki a figyelmetlen és vezetni nem tudó, táblákat nem néző rutintalanok miatt. Azok akik nem ismerik az autóik korlátait és a közúton gyakorolnak sokkal veszélyesebbek szerintem.

kercsi vííí 2016.09.18. 13:41:16

@Xxxzzz: Az ilyen unixos félék meg csak növelik azok számát, akikre nagyon figyelni kell.

wet 2016.09.18. 13:45:46

@Xxxzzz: ebben egyet értek teljes mértékben, mint mondtam én is benne voltam. És hidd el nem 1-2 hónapig/évig. De ezeket elég nehéz elmagyarázni egy külső szemlélőnek. Ők nem veszik észre az apróbb dolgokat és nem értik meg
, hogy itt ott 1-2 perc vagy megúszott piros lámpa, vasút stb. mennyit jelent egy kör vagy egy nap végére. Vagy, hogy, ha ki akarsz tolatni valahonnét nem engednek ki sem az autósok sem az emberek és mennyire nem látni semmit egy "dobozos" autóból mégis centiken képesek elbújni mögötted ahelyett, hogy kiengednének.

wet 2016.09.18. 13:49:26

@kercsi vííí: Igen, meg a papákra akik a 2x2 sávos 8-as Fehérvár elkerülőn szembe jönnek velem és a forgalommal, mert azt sem tudják hol vannak. Vagy a nőkre akik egy egyszerű rutin parkolást képtelenek megcsinálni ezért keresztbe rakják le a kocsijukat a CBA parkolóban...sorolhatnánk nap estig itt morális problémákról van szó.

Xxxzzz 2016.09.18. 14:01:53

@wet: 1-2 perc körönként egy nap végére pont egy 20 perces ebédidőt tesz ki, van akinek számit, és az aki a kocsiban eszik, lakik, vagy cím kikésés miatt pénzeket vonnak le minden perc értékes. Aki napközben nem autókázik hanem munkát végez sok kicsi sokra megy.

kercsi vííí 2016.09.18. 14:04:21

@Xxxzzz: Ezt hol olvastad a Munka Törvénykönyvében?

Dracula Grof 2016.09.18. 14:08:45

Azért egy percben emlékezzünk meg a faszopó főnökeinkről, akik hajtanak minket nap mint nap, fenyegetve minket mindennel főként megélhetésünk elvesztésével.
Soha nem a sofőr fog bevállalni plusz fuvarokat lehetetlen határidőket stb.

Panelos 2016.09.18. 14:14:11

@Dracula Grof: Könnyebb úgy új munkát találnod, hogy nem vagy büntetett előéletű halálos közlekedési baleset okozása miatt, és a lelkiismereted is tiszta.