Ezúttal nem szabálytalanságot, hanem egy jó példát mutatok meg. Na persze a sajátomat.

Az autósok egy része nem tudja, mit kell tennie, ha szirénaszót hall (a másik részét meg nem érdekli). A felvétel tanúsága szerint (grafikonokat érdemes nézni) már akkor elkezdtem a lassítást, amikor a hangból érzékeltem, szemből megkülönböztető jelzéssel jön valaki. Pár pillanatra rá a furgon takarásából észre is vettem a mentőt, amely részben az én sávomban jött, ezért az intenzív lassítás közben a lehető leginkább az út szélére húzódtam. Erre pont kapóra jött nekem a zebra, ahol nem volt magas járdasziget. Lényegében teljesen megálltam, mire jött a mentő, így az sokkal nagyobb biztonsággal tudott elhaladni mellettem.

Felhívom a figyelmet, hogy ez egy eset volt, amelynél a lassítás, lehúzódás jónak bizonyult. De nem ezt kell mindig tenni. Például ha mögöttünk jön egy kéklámpás, sosem szabad ész nélkül a fékbe taposni, blokkolni a rendőr-, mentő-, tűzoltóautót, mert a végén még a hátsónkban találjuk.

Érdemes átolvasni ezt a cikket, amely a tűzoltók szemszögéből mutatja be a kéklámpázás veszélyeit.

A bejegyzés trackback címe:

https://e-tanu.blog.hu/api/trackback/id/tr14691332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása