Látni és látszani - szól a gyalogosokra vonatkozó aranyszabály. Tipikus baleseti helyzet, ha az egyik sávban megáll az autó, átengedi a gyalogost, a másik sávban az autós pedig nem áll meg. Hogy ne csak mindig rossz példát mutassak, íme egy felvétel a helyes eljárásról.

Budapesten a XI. kerületi Budafoki úton haladtam. Előttem egy autó elkezdett tötymörögni, gondoltam, balra akar fordulni. Kijöttem a külső sávba, de az autó csak intenzíven fékezett, balra nem indexelt, s mivel megláttam a zebrát, én is közepesen intenzív fékezésbe kezdtem. Pedig gyalogost nem láttam. Mint kiderült, pont a mellettem haladó autó takarta, egészen addig, míg a zebrához nem értem. Ha nem gondolkozom előre, elképzelhető, hogy a gyalogos nem tartja be a látni és látszani szabályt, aminek az eredménye a szélvédőm összevérezése vagy a kerekeim mintázatának megtekintése.

Senki se felejtse el, hogy kettőn áll a vásár. Zebránál mindig lassítani, ha a másik sávban lévő autó megtorpan, a gyalogosok pedig körültekintően járjanak el, az még nem minden, hogy egy autó megadta az elsőbbséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://e-tanu.blog.hu/api/trackback/id/tr755710391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása