A blog történetének az eddigi legdurvább felvételét tesszük közzé egy olvasónk segítségével. A Vosonic GV6300-as kamerájával Kemecse határában rögzítette, ahogy négy autó is átmegy a fénysorompó tilos jelzése ellenére a vasúti síneken.
A helyzet mondhatni mindennapos. Tilos jelzés, sorompó le, elmegy a vonat, sorompó fel, de a fényjelző nem vált szabadra. Bizony ám, hogy nem véletlenül, mert pont jön a következő vonat, így a fénysorompó marad tilos jelzésen, és hamarosan a sorompó is lemegy. Jelen esetben négy idiótát (és valószínűleg az utasait) nem sok választotta el a haláltól.
A MÁV és a rendőrség amúgy idén is csatlakozott a Nemzetközi Vasútegylet (UIC) és az Európai Unió által 2009-ben életre hívott „Közlekedj biztonságosan a vasúti átjárókban!” nevű Nemzetközi Útátjárós Biztonsági Kampányhoz. A kezdeményezés öt kontinens 40 országát érinti. Szervezőinek – köztük a MÁV Zrt.-nek – elsődleges célja, hogy az ellenőrzésekkel, figyelmeztetésekkel felhívja a közlekedők figyelmét arra, hogy egy-egy baleset, halálos tragédia is sok, ha figyelembe vesszük, hogy ezek az események kicsivel több körültekintéssel elkerülhetők. A programmal tudatosítani kívánják a vasúti útátjárókat használók között, hogy rendkívül veszélyes, ha a vasúti átjárókra vonatkozó szabályokat megszegik. Az előírások megkövetelik, hogy az átjárókat fokozott óvatossággal közelítsék meg. A nemzetközi akcióprogram kiemelt célja továbbá, hogy a vasúti átjárókban bekövetkezett balesetek száma csökkenjen.
Úgy tűnik, van még mit munkálkodnia a rendőrségnek és a MÁV-nak. Talán ezek a fotók jobban hatnak az emberekre, lássák a szemükkel, mire képes egy vonat.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.08.07. 23:02:08
glc 2012.08.07. 23:31:06
Félsorompó nélkül egyébként abszolút igaz lenne...
Amíg a félsorompó el nem indult fölfelé, addig biztosan nem ért a második vonat a zónába (bocs a vasutasoktól, nem ismerem a szaknyelvet :) ), különben fel sem emelkedett volna.
Monoron járva sokszor volt szerencsém akár 3 vagy 4 áthaladást végigvárni egyben :(
Fluffer 2012.08.07. 23:59:52
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.08. 00:14:32
glc 2012.08.08. 00:35:58
Azt nem tudom mert nem vagyok mávos bizberes ;) hogy ha a sorompó emelkedése közben kap újabb "záró" jelzést, akkor félmagasról is visszaereszkedik, vagy mindenképp felmegy, aztán utána le.
Gyanítom, az utóbbi.
A felvett helyzet kb ugyanaz, mint a tilos jelzésre megjelenésére még átmenni, addig, amíg a félsorompó le nem megy. A különbség az a pár másodperc, amíg a sorompó felmegy (ezalatt már lehet hogy kapott zárást).
Persze ezt összevetve azzal, hogy a videón is a felemelkedés kb 0:41-nél van, a félsorompó pedig kb 1:00-nál indul lefelé, ez kb 20 mp, vagyis látható (és tapasztalatból is tudható) hogy a vasútnál a rátartások több tíz másodpercesek.
Ezért mondtam, hogy a "nem sok választotta el" kicsit túlzás.
Attól még a videó tanulságos.
David Bowman 2012.08.08. 00:38:58
Szittyakürt 2012.08.08. 03:39:08
Vagy nem azért van ott mindkét berendezés, hogy egyértelmű jelzéseket adjon??? Persze lehet átkozodni, de az autóvezetők nagy része így működik. Ha két, egymástól különböző információt adnak, akkor az emberek nagyrésze összezavarodik. (Érdemes megnézni, hogy mi van pl. a Bajcsy Zs. Endre út és Andrássy út kereszeződésében, akkor amikor a rendőr írányítja a forgalmat és a lámpák is működnek.
Szóval lehet, hogy nem átkozódni kellene, hanem két mérnöknek gondolkodni (!) valamelyik MÁV igazgatóságon.
kpityu2 2012.08.08. 05:59:01
Mészáros Laci 2012.08.08. 06:44:05
multi84 2012.08.08. 06:50:03
McKinney 2012.08.08. 06:59:08
fidesz = házmesterek pártja 2012.08.08. 07:15:18
Mert ha egy szerre van fél- és fénysorompó, látom mindkettőt tilos állapotban, majd a félsorompó felemelkedik... Valószínűleg én is úgy gondolnám, hogy a lámpa elromlott.
Amit igazolni látszik az a tény is, hogy a következő vonat érkezésekor ismét leeresztették.
kercsi vííí 2012.08.08. 07:20:40
Ha a fénysorompó 10 percen át tilosat jelez, és nem jön semmi, akkor el lehet gondolkodni azon, hogy valami nem stimmel (nagyon ritka eset), de akkor sem ész nélkül átmenni, hanem felhívni telefonon a rendőrséget, hogy vegyék fel a kapcsolatot a MÁV-val.
Tűzgolyó 2012.08.08. 07:28:29
www.langlovagok.hu/kepek/6182_szemelygepkocsit-lapitott-ki-egy-vonat-szekesfehervar-hataraban
Ez akár most is megtörténhetett volna, és nem sok ideje marad kiugrani a kocsiból.
Amúgy a posztban szereplő videóról nekem inkább az jut eszembe, hogy egy hülye százat csinál. Az autósok egymást sodorták bele a (majdnem) halálba. Most szerencséjük volt. Holnap nem biztos.
citrix 2012.08.08. 07:29:41
Vizirájd@r 2012.08.08. 07:50:34
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2012.08.08. 08:20:48
Remélem érthető voltam, és nem túl hosszú...
Wl 2012.08.08. 08:20:57
A felnyitást az útpálya két oldalán lévő vonatérzékelők végzik (vagy az egész kereszteződés egy nagy vonatérzékelő rész), először a karok mennek fel, utána kezd el fehéren villogni. Ha a felnyitási folyamat közben ér az ellenkező irányú vonat a behatási pontra, akkor látható a fenti szitu.
@A fidesz a betegek kiirtására készül: Van a fénysorompóknak zavar állása is. Ilyenkor a fényjelző elsötétül, a félsorompók a normálnál fele olyan gyorsan emelkednek fel. A hibát természetesen azon az állomáson is azonnal látják, ahova a fénysorompó vissza van jelentve (illetve nem visszajelentett sorompó esetén a sorompó lezártságáról tájékoztató jelzőn jelenik meg olyan jelzéskép, amit tájékoztatja a mozdonyvezetőt a hibáról). Vasúti oldalról ilyenkor max 15-el lehet a sorompóra ráhaladni, és elég kemény szabályok írják elő, hogy mikor és mennyi időn belül kell gondoskodni a sorompó kézi fedezéséről, ha nem sikerült "a zavarból kikezelni" (a pörbölyi baleset után -ahol a vasút is sáros volt- sokat szigorítottak a szabályzáson).
Amúgy sose fogom megérteni az ilyen embereket. Szinte minden hétre jut egy "vonat ütközött személykocsival" jellegű hír, de azért mindig van újabb és újabb próbálkozó, aki valami miatt úgy gondolja, hogy ő nem fog az előző pár száz ember sorsára jutni...
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2012.08.08. 08:25:11
Wl 2012.08.08. 08:39:18
Ilyenkor sok esetben a sorompót irányító elektronika vagy szoftver "gondolkozik el", hogy valami nincs rendben, és állítja zavarna a sorompót. Persze ez függ attól, hogy milyen jellegű a sorompó. Illetve vannak 10 percen túl is zárva tartható sorompók (szerencsére egyre kevesebb helyen - ahol ilyen volt, ott a legtöbb helyen már alul/felüljáró van), igaz erre külön tábla is figyelmeztet.
fezoGT 2012.08.08. 08:43:42
Ha majd ezeket mind korszerüsitik (100 év után illene) vagy felszámolják és ezután is ugyanilyen marad a morál na akkor érdemes visszatérni a témára.
Elijah_Baley 2012.08.08. 08:56:34
rettenet, az a szerencséjük h a mocsoládfalvi lopakodóvonat nem akkor jött arra, aki halk, ki sincs világítva és a pálya mentén ugrál bokorról-bokorra, így józan paraszti ésszel gyakorlatilag észrevehetetlen.
2012.08.08. 09:01:19
Gyakori pl. Érden a Bagoly utcában, hogy másodpercenként változik a piros-fehér... sőt, van úgy, hogy semmit se mutat, a sorompó meg lent van.
Vicc.
Tolesz 2012.08.08. 09:03:03
Tolesz 2012.08.08. 09:05:23
Karipapa01 2012.08.08. 09:05:34
Hát ne is várd meg ! Különben is, ha nem tetszik a mozdonyvezetőnek, hogy ott vagy előtte, hát kerüljön ki. Ja, meg az összes piros lámpát ki kellene tiltatni a közlekedésből. Meg az összes akármilyen kereszteződést. Majd akkor biztosan megállsz a pirosnál.
Elijah_Baley 2012.08.08. 09:10:09
:)
Tolesz 2012.08.08. 09:11:44
balkon-úr 2012.08.08. 09:19:03
Don Quixote de la Ferko 2012.08.08. 09:28:31
Nagy a gáz.
Emberek (még az annak látszók is)!
A felmenő sorompó még nem szabad jelzés. Akkor lesz szabad, ha fehérre vált a fénysorompó.
Ha nem, akkor nem találgatni kell, hanem várni.
Ennyire egyszerű. Benne van a KRESZ-ben, amit meg kellett volna tanulni hőbörgés helyett.
Elijah_Baley 2012.08.08. 09:29:44
nézzük más oldalről a kérdést, ha fel van húzva a sorompó és fehér a lámpa, nem nézel körül, mielött behajtanál az átkelőbe?
fda 2012.08.08. 09:30:31
Én inkább azt nevezném idiótának, aki úgy programozta a sorompót, hogy ilyenkor felnyíljon.
Az autósok veszélyeset hibáztak, az igaz, de mivel felnyílt a sorompó, simán hitték hogy 1-2 másodperc múlva vált a lámpa. Olyan, mint amikor indulsz a sárgánál: feltételezed, hogy mindjárt zöld lesz...
fda 2012.08.08. 09:32:30
Igen, benne van, pár más pontatlansággal együtt. Akkor viszont mondd, mire való? Ha elmegy a vonat és felemelkedik az nem arra utal, hogy mindjárt indulhatsz?
Egyébként, két külön elektronika vezérli a sorompót és a lámpát, vagy szándékosan programozzák így, hogy jól kiderüljön, ki ismeri betűre a kreszt?
Tolesz 2012.08.08. 09:35:08
gyik-680 (törölt) 2012.08.08. 09:35:40
Tolesz 2012.08.08. 09:36:16
Korábban leírta valaki, hogy ez miért van. Nem programozás kérdése.
qwertzu 2012.08.08. 09:39:01
Don Quixote de la Ferko 2012.08.08. 09:39:43
Ülj ki egy sorompó elé. oszt nézd meg, hányan lassítanak, és hány néz körül.
Ha elfogadható időintervallumon belül legalább egyet találsz, akkor állítsd meg (én leszek az), és kapsz egy sört.
A többi ész nélkül hajt át. Nem nagyon emlékszem arra, hogy pl. az Óbudai temetőnél lévő lámpánál láttam volna olyat, aki lelassít, és körülnéz, mielőtt átmegy.
Gondold el. Bukik 3 másodpercet. Egyeseknek ez olyan veszteség, amiért már érdemes az életét (és a családjáét is) kockáztatni.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.08. 09:40:37
Így van. Az autósok 99 %-a nem tudja, hogy a fehér nem szabad jelzés, hanem a működés jelzése.
qwertzu 2012.08.08. 09:41:06
gyik-680 (törölt) 2012.08.08. 09:41:11
Karipapa01 2012.08.08. 09:41:21
Igen és akkor feltételezheted, hogy mindjárt indulhatsz.
" Ha elmegy a vonat és felemelkedik az nem arra utal, hogy mindjárt indulhatsz?"
De, pontosan arra utal. Mihelyt megkaptad a szabad áthaladást biztosító villogó fehér jelzést.
fda 2012.08.08. 09:42:38
@qwertzu: Persze meg lehet magyarázni minden baromságot. De inkább jelentsük ki: ez egy életveszélyes, megtévesztő megoldás, azonnal meg kellene szüntetni.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.08. 09:43:16
Így van. Felkészülhetsz, és ha fehérre vált, elindulhatsz. Megfelelő körbepislogás után.
Engem megtanított a sínen járó, hogy nem ugrik félre. Csak kapaszkodni volt időm, pedig nem én voltam a hunyó. Azóta tiszteletben tartok mindent, ami alatt nem gumikerék van.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.08. 09:45:26
Valószínűleg egy elektronika vezérli. Csak a KRESZ ennyiben sajnos hiányos, mert mint látható, az autósok nagy része nem tud folyamatokban gondolkodni.
Meg kéne tanítani a teljes sorompóvezérlési folyamatot mindenkinek, akkor talán felfogná, hogy miért kell megvárni az utolsó elemet is.
kercsi vííí 2012.08.08. 09:50:02
qwertzu 2012.08.08. 09:50:03
Ja és sárgánál nem indulsz el, hanem felkészülsz az indulásra.
kercsi vííí 2012.08.08. 09:53:54
Karipapa01 2012.08.08. 09:54:40
Nem kell megtanítani. Egyet kell csak megtanítani, de azt nagyon: HA PIROS, NEM MÉSZ ÁT ! Függetlenül attól, hogy a félsorompó milyen helyzetben van, vagy egyáltalán van-e. Különben pedig akit érdekel, van erről bőven szakirodalom a neten is. Tudjátok: a google a barátunk :-)
Don Quixote de la Ferko 2012.08.08. 10:01:04
Meg kell tanítani. Mint látható, és mint azt többen is írják, az emberek nem fogják fel. Ha ismer egy folyamatot, akkor talán gondolkodik, ha nem, akkor ész nélkül nekiindul.
Wl 2012.08.08. 10:06:30
Kérdés, hogy lehet-e jobban megcsinálni. A HÉV-es fénysorompóknál ugyanúgy van kiürülési idő, mint a nagyvasútiaknál. Ha akkor indítod a zárást, amikor a HÉV már indulna, akkor azt éred el, hogy a kocsik kb. ugyanannyit várnak, és ezt az időt viszont a HÉV is végigvárja feleslegesen. Most az van, hogy amígy a HÉV utas cserél, addig kb. eltelik a kiürülési idő.
A Szentendrei vonalon a biztosítóberendezés akkor jelöli ki és zárja le a vonat útját (ezt hívják vágányútnak) a következő megállóig (kivéve pár helyet), amikor az beérkezik a megállóba. A vágányútnak feltétele az is, hogy a sorompók le legyenek zárva. Amikor beérkezik a vonat a megállóba, akkor kezd el lezáródni a sorompó, és a vonatnak szóló jelzőn kb indulás előtt pár másodperccel jön meg a szabad jelzéskép (általában egy zöld, vagy ritkábban egy sárga), azaz akkorra telt el a kiürülési idő.
Karipapa01 2012.08.08. 10:11:05
Ha ész nélkül nekiindul, akkor akkor alkalmatlan a gépjárművezetésre. A közlekedés veszélyes üzem, ezt nem lehet ész nélkül csinálni. A kresz a közlekedéssel kapcsolatos "jogszabályok" gyűjteménye. Ezt nem lehet logikával, vagy elképzelésekkel felülbírálni. Végre kell hajtani!! Ha bárkinek bármilyen módosító javaslata van, a megfelelő fórumokon, hivatalokban meg lehet tenni. Aztán, majd ha életbe lép a módosítás, azt kell végrehajtani.
qwertzu 2012.08.08. 10:11:29
Solarina 2012.08.08. 10:15:29
Azóta, ha arra járok, a szememre-fülemre támaszkodom, nem a hivatalos jelzésre. Pedig alapjában véve szabálykövető ember vagyok, ezért is vagyok még életben (Bp. belvárosában, bicajjal...). De az efféle, igenis félrevezető jelzések miatt az amúgy értelmesen hozzáálló ember is elbizonytalanodik (pl. hátha elromlott a lámpa - hiszen sajnos a MÁV műszaki állapotába simán belefér ez a teória), és figyelmen kívül hagyja a jelzést. Mert a józan észnek ellentmond, hogy "ha piros, nem mész át" - és állj ott több, mint fél órát, vonat meg egy darab se.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.08. 10:17:05
Pontosan ezért kell neki mindent megtanítani.
(Leírhatod ugyanazt amit írtam nyócadszor is más szavakkal, a lényegen nem változtat.)
fezoGT 2012.08.08. 10:31:52
Persze megvárom, nyilván megvárom, mert életem nekem is csak 1 van mint ahogy a pirosnál is megállok hiába nem jön senki keresztbe. De az rohadtul tud idegesiteni amikor vki nem megfelelően dolgozik meg a pénzéért. Ami itt beömlött a vasútba az elmúlt 20 év alatt adóforint formájában ezeket simán meg lehetett volna oldani. Mint ahogy a lassan 40-50 éves mozdonyokat is lecserélni nem pedig még 23szor felújitani.
Metal_Storm 2012.08.08. 10:32:26
A videón látható eset a következő lehet.
A vonat elhaladt, a sorompó felemelkedett, de megérkezett a másik vonat is, ami megint piros jelzést adott, de a sorompót a fent említett ok miatt később zárják csak le...
ez nem trehányság, nem programozás technika, nem automatizálási probléma. Ez egyszerűen csak logikus egyszerűsítése a folyamatnak, mert valami minél egyszerűbb, annál ritkábban romlik el.
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.08.08. 10:35:07
Tolesz 2012.08.08. 10:37:10
Blobov 2012.08.08. 10:42:16
Tűzgolyó 2012.08.08. 10:48:43
www.langlovagok.hu/aloldal/13_jogvedelem
Karambolnál ha az asszony az anyósülésen vagy a gyerek hátul súlyosan megsérül, akkor (ők mint vétlen résztvevők) a kocsi kötelező biztosítására több millió forintot kapnak. Jól jön ez a pénz, míg apuci a börtönben ül. Remélem érzitek az iróniát a soraimban.
fda 2012.08.08. 11:04:23
@gyik-680:
@Karipapa01:
@Don Quixote de la Ferko:
Nem kértem kioktatást, nem is volt rá szükségem. Én is tudom, hogy mi a sárga jelentése, és lehet hogy többet tudok az elektronikáról is mint ti, ha már egyetemen tanultam ilyeneket tervezni.
Itt arról beszélgettünk, hogy baromi megtévesztő, és életveszélyes, ha két vonat között a sorompó fellendül.
Persze ha baleset történik, az autó a hibás, nemigen kerül szóba, hogy a vasút jól megszivatta a hülye jelzéseivel.
Egyébként ha a sorompó összevissza leng, aminek megértéséhez a bizber programozását kell érteni, akkor többet árt, mint használ.
Azon gondolkodtatok már, hogy miért van, hogy a vonat-pirosba belemennek autósok, ugyanezt közúton nem teszik? Azért, mert épp az a veszélyesebb? Nem. Mert hülyén van az egész megcsinálva, azért.
glc 2012.08.08. 11:10:25
Ha a félsorompó emelkedése KÖZBEN ér a másik vonat a behatási ponthoz, akkor végigvárja-e a ciklust a berendezés, vagyis felemelkedik, kivárja az ürülési időt, aztán leereszkedik, vagy esetleg megáll félmagasan és visszazáródik?
Karipapa01 2012.08.08. 11:14:46
JohnHenry 2012.08.08. 11:22:17
Karipapa01 2012.08.08. 11:26:21
Juj, de nagyon felháborodtál! Nem bánt itt téged senki,sőt csak bíztatnálak arra, hogy minél több és minél jobb közlekedésbiztonsági rendszert tervezz! De ezt neked mindenképpen tudnod kell: a vasúti átjáró addig nincsen felszabadítva, ameddig fel nem nyilt a félsorompó, valamint minden veszélyhelyzet el nem hárult. Erről értesíteni fog a fényjelző készülék úgy, hogy a felváltva villogó piros fényjelzés helyett villogó fehér fényjelzést ad. Neked ezt, mint egyetemett végzett műszaki embernek tudnod kell. Egyébként a lift sem akkor indul, amikor beszállás után megnyomod a gombot, hanem akkor, ha már bezáródott az ajtó. Érdekes, ez mindenkinek természetes!
gyarló 2012.08.08. 11:44:19
Karipapa01 2012.08.08. 11:53:40
Egyébként pedig mit izgat az téged, hogy mit csinál a félsorompó, hiszen az átjáró felszabadítását a fényjelző készülék határozza meg. Itt nincs semmi félreinformáció, a fényjelző készülék jelzéséből pontosan tudhatod, hogy mikor szabad az áthaladás és mikor nem . És mi van, ha az átjáróban nincs is félsorompó? Szerinted akkor mindig szabad az áthaladás, mert a félsorompó elméletileg mindig nyitva van? Akkor meg minek a fényjelzés?
Karipapa01 2012.08.08. 12:05:47
Nem hülye megoldás ! A vezérlés megkezdte az átjáró felszabadítását, mivel elhaladt a védett vonat. Eközben az átjáró újabb védelemre szorult, tehát megszünteti a felszabadításra vonatkozó műveletsort és újból elkezdi az átjáró védelmét. Mi ebben az extra? Egyébként sem értem, hogy mi a fenét kell foglalkozni a félsorompóval, mivel az csak a fizikai áthaladást korlátozza, de nem irányítja a keresztirányú forgalmat. Az csupán csak arra való, hogy fizikai akadályt képezzen a hülyeautósnek, aki nem hajlandó tudomásul venni a fénysorompó jelzését!
Wl 2012.08.08. 16:25:35
Mondanám, hogy mindenki a maga bőrét viszi a vásárra, de nem így van, mert
ad 1: a mozdonyvezető is megsérülhet egy ilyen balesetben
ad 2: a vonaton utazók egy izgága hülye miatt várakoznak órákat
ad3: másokat is elsodorhatnak a kirepülő roncsok
@fda: " Mert hülyén van az egész megcsinálva, azért."
Érdekelne a véleményed, hogy hogy lehetne értelmesebben megoldani. Hova kellene tenni hány behatási pontot, hogy a következő szitu ne legyen:
-egyik irányból érkező vonat eléri a behatási pontot, sorompó le
-az átjáró felszabadul elindul a nyitási folyamat
-a nyitási folyamat közben a másik irányú behatási pont vonatot érzékel, leállítja a nyitási pontot és indul újra a zárás
Egyébként nem értem, hogy mi a baj: figyeled a fénysorompót, ha fehéren villog, akkor szabad, egyébként nem. Ennyi erővel az is hülye megoldás, ha egy útkereszteződésben látod, hogy a lekanyarodók megállnak, és nem neked lesz zöld. Ugye gondolhatod azt is, hogy biztos te jössz, és már lépsz bele a gázba.
@qwertzu: "Az nem lenne jó, ha az átjárók nem az állomások mellett, hanem két állomás között lennének félúton? "
Ilyenekkel lehet trükközni, ezt csinálják is, de a megállók elhelyezkedése és a város úthálózata nem változtatható meg önkényesen. A vasúti jelzők elhelyezésekor viszont elég magas prioritású szempont az útátjáró helyzete. Ha megnézed, az átjárók környékén szinte mindig van vasúti jelző is.
Wl 2012.08.08. 16:38:33
Mármint a HÉV esetében, a nagyvasútnál kicsit más logika szerint működnek a dolgok.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.08. 20:26:01
Lehet, hogy többet tudsz az elektronikáról, senki nem vitatja, de valószínűleg neked is azt tanították, amit pl. nekem és a többieknek.
Senki sem akar kioktatni, de ha már az egyetemmel dicsekszel, akkor tényleg nem értem a problémádat.
A sorompó felmegy. Eddig egyszerű.
A piros pattog. Eddig is egyszerű.
A következő lépcsőfok vagy a fehér villogás, vgay a sorompó elindul lefelé.
Felesleges ezt további behatolási pontokkal fűszerezni, a KRESZ leszabályozza, ha a szerint cselekszel, semmi gond.
Jelen szituációban a 4 verda nem várta meg a szitu végét. Idióta volt az összes, ezen semmit nem változtat az, hogy hány érzékelési pont van még pluszban elhelyezve.
KRESZ
Ez ennyire egyszerű.
Be kell tartani, és nincs gond.
Amit itt néhányan művelnek, az semmivel nem különb a politikánál. Nem bűnbakot kell keresni, és másra fogni, hanem a törvény szerint cselekedni, oszt jónapot.
Adani 2012.08.08. 21:27:52
Rákosrendezőn az utolsó sorompó az többet van zárva mint nyitva. Elavult a bizt. ber ott és ugye kézi sorompónál ( az annak számít, csak nem a bakter tekeri a kis kezével mint pl. a mögötte lévőt, hanem motor hajtja, de ugyanúgy kézi vezérléssel. Ilyen sorompónál meg szabály, hogy a vonat tervezett érkezése előtt 4 perccel már le kell zárni, addig sokszor nem is engedi a berendezés ,hogy szabad jelzést adjon a vonatnak. Azon az átjárón meg simán több vonat halad át naponta mint autó, így sokszor nem is nyitják fel sztem, ha meg áll ott kocsi és van pár perc vonatmentes idő akkor felhúzzák egy kis időre, hogy átmehessenek. Amúgy igen ott gyalogosok és biciklisek járnak főleg, ők meg szétnéznek (jobb esetben) é ha nem jön vonat akkor tűz. Vagy ha pl. az állomáson megáll akkor is, mert ugye ott gyakori az is ,hogy sorompó le, odaér a vonat percek múlva, de még megáll a peronnál a sorompó előtt, utascsere és csak utána indul addig a sorompó zárva, de mire átmegy az átjárón már jön a következő vonat. Autóval az megy csak arra, aki ráér és nem siet, van két felüljáró is, ami pár km kerülő, akinek drága az ideje arra megy, többször voltam Rákosrendezőn fotózni ,vonatokat fotózni ideális hely, és legutóbb a múlt héten bő fél órás zárvatartás alatt 5 autó ért oda, a sofőrök meg nem zavartatták magukat szemlátomást, az átjáró melletti talponállóban üvöltött az olimpiai közvetítés autóból kiszállva hallgatták, ráérősen cigiztek leállított motorral stb.
Adani 2012.08.08. 21:29:00
www.youtube.com/watch?v=7koCGjXiffk
A rendőrség helyében kitelepülnék iylen helyekre, aztán lehet szórni a 300 ezres csekkeket mint Dévényi Tibi bácsi a pöttyös labdát.
Adani 2012.08.08. 21:42:08
Minden automata félsorompós vasúti átkelőnél van legalább 12 mp ún. elővillogás. Azaz átvált pirosra fehérről a fényjelző, min. 12 mp eltelik mire elindul a sorompórúd lefelé. Pontosan azért, hogy legyen idő elhagyni az átjárót, KRESZ szabály van rá, hogy min. 5 km/h sebességgel megállás nélkül kell átmenni az átjárón a 12 mp pedig ugye azt feltételezi, hogy a létező leglassabb hosszú jármű (szénásszekér pl. ) pont akkor ér a sorompóhoz az elejével mikor pirosra vált. 12 mp alatt ő is elhagyja az átjárót, félsorompónál nem is szorul be, mert ha van dupla sorompórúd (a másik oldalt is), az még további pár mp késleltetéssel zárul le. Érdekesség ,hogy a behatási pontokat úgy tervezik meg, hogy a vasúti pályára engedélyezett legnagyobb sebességgel haladó vonat az első piros fény megjelenése után 40 mp-cel érjen oda. Egy átlagos zárvatartás egy vonat által vezérelt átjáróban nem is szokott 1-1:30 időnél több lenni. Persze néha pár perc rájön, mert nem csak személyvonatok járnak a pályán, hanem tehervonatok is és egy nehéz tehervonat esetleg csak lassabban tud haladni ( vagy mondjuk olyan mozdony húzza, ami nem képes a max. sebességre). Az is lehet ,hogy a vonatnak meg kell állnia, mert megállóhely van az átjáró és a behatási pont között, akár olyan ,ahol nem minden vonat áll meg csak pl. a személyvonatok. Általánosságban elmondható, hogy nyílt vonali átjáróknál nem tart sokáig a zárvatartás. Ha teljes sorompó van ,amit a bakter kezel helyből más a helyzet, ott 4 perccel előbb le kell engedni, de ott lehet több idő is, de 10 percnél tovább csak olyan átkelő tartható zárva elméletileg, amin azt külön jelölik, lásd. a már emlegetett rákosrendezői, vagy pl. a másik hírhedt a szemeretelepi, ahol az NKH hülyesége miatt nem üzemelnek a fénysorompók, marad a bakter által tekergetett szakállas sorompó.
Wl 2012.08.08. 22:03:25
Ami most van biztosítóberendezés, az már kb. 30 éve is elavultnak számított. Ha újabb biztber lenne, akkor valamit lehetne leszorítani az átjárók zárva tartásán, de ez kevés. Egyszerűen sok vonat van arrafelé, ilyen vonatforgalom mellett az az egyedüli értelmes döntés, ha megszünteted a szintbeli kereszteződést. Amíg a rendező is működött, addig ezekre jöttek rá a tolatási mozgások. El lehet képzelni...
Ilyen volt Ferencváros kezdőpont felőli váltókörzete is. Vagy kijárat/bejárat volt, ha meg éppen nem, akkor vagy a személy vagy a keleti rendező tolatási mozgásai miatt volt zárva a sorompó. A felüljáró mindkét üzemnek (vasút - közút) egyértelműen jót tett.
Wl 2012.08.08. 22:08:15
Adani 2012.08.08. 22:42:15
Modern bizt. berrel lehetne csökkenteni, de akkor is sokszor lenne zárva tartva ez igaz. Régen nagyobb teherforgalom volt arra, akkor tényleg szép lehetett a helyzet, ma már ritkaság ,hogy a sorompóerdő több tagja is zárva van, az utolsó szokott szinte mindig zárva lenni, de régebben megesett sokszor, ami ma már ritka, hogy lezárják a többit is így a türelmetlen autós ott ragad, mert visszafordulni se tud. Most ugye megtehetik ,hogy megfordulnak. Oda nem biztos ,hogy indokolt egy aluljáró, hiszen két felüljáró is van a Teleki Blanka utca környékén, plusz a Tahi utcánál van gyalogos felüljáró is. Egy kerékpáros-gyalogos aluljáró talán, autós sztem nem indokolt ,emrt az autóforgalom ott minimális, inkább biciklisek és gyalogosok használják az átjárót Rákosrendezőn. Szemeretelepnél viszont kéne valami jobb megoldás, de ugye a fénysorompó már évek óta ott van ,csak az NKH azt mondta, hogy csak akkor engedélyezi ha épül a közeli kereszteződéshez lámpa, amit közütkezelő nem akar mondván, nem indokolt és minek (igaza is van mondjuk). Itt az NKH a hülye, mert oda tényleg nem kell lámpa, viszont a fénysorompóval jelentősen javulna a helyzet ott, mellesleg ott van már csak nem engedik beüzemelni, érdekesség, hogy a már évtizedek óta nem használt Burma vasúthoz is raktak fénysorompót, ahol szökőévente van vonat, van egy telep ,ahol hébe-hóba még szállítanak vasúton, de amúgy lejjebb a Burma pályát már szét is lopták.
Adani 2012.08.08. 22:46:23
Hajjajj a régi tiszaugi hídról meséltek ilyesmiket, mikor még nem volt meg a külön közúti híd, hanem a vasúti hídon ment a közúti forgalom is, szűk volt és két kamion nem vagy csak nehézkesen fért el a hídon, és megesett ,hogy ponyvaszakadás meg rakománysérülés volt abból ,hogy egyikük sem akart visszakozni és szenvedtek behajtott tükrökkel meg fullra a padkán, meg volt mikor úgy jártak mint a mesében a két szarvas a hídon, akiknek összeakadt az agancsuk és se előre se hátra, mert egyikük sem akart visszamenni. Ráadásul ott még a 70-es években ,ahogy moldova is megírta egy vonat áthaladása előtt simán voltak 30-40 perces lezárások ,emrt a szar hídon és a szar állapotú pályán a vonat lépésben haladt és ugye, a két hídőr a vonat érkezése előtt sorompót leteker, majd elindulnak a hídon gyalog és félúton aláírják a naplót ,hogy a vonat jöhet, mert nincs akadály a hídon ill. a pályaállapot megfelelő, ez pedig hosszú perceket jelentett. Ugyanez volt a dunaföldvári hídnál is.
Perillustris 2013.07.26. 20:59:18
2017.01.03. 01:19:07
Igen, ezt a magyarázatot egyre gyakrabban hallom mostanában, miután egyre több autóban van fedélzeti kamera, és már nem lehet olyan egyszerűen elkenni, és automatice a hülye autósokra fogni a biztosítóberendezések hibáit. Bocs, de az autósok 99% százalékát nem az érdekli, hogy a fénysorompó működik-e, hanem az hogy jön-e a vonat vagy sem. Ez megint egy idióta jogi axióma, aminek a lényege, hogy akármi is történik, végül mindenképp rá lehessen hárítani a felelősséget az autósra. Bocs, én 100%-osan működő vasútbiztosító berendezéseket akarok, ha ezt lehetetlen garantálni, akkor szereljék le, és rakjanak mindenhová andrás keresztet. Annak semmi értelme, hogy van ugyan fényjelző berendezés, de ennek ellenére körül kell nézni. Ez nem megoldás, és nem segíti a közlekedőket, hanem pont hogy hamis biztonságérzetet ad.
Egyébként az én értelmezésemben a "működik a berendezés" azt jelenti, hogy 100% ellátja a feladatát, nem pedig azt, hogy van benne áram.
Adani 2017.01.03. 13:27:36
A közúti forgalomirányító lámpánál sem ész nélkül közlekedünk mint a vaklégy, hogy ha zöld akkor biztosan nem jön semmi, sőt egyesek villogó sárgánál is így mennek.
Amúgy az átjárós balesetek 97%-a jól működő biztosító berendezés mellett keletkeznek tilos jelzés és/vagy lezárt sorompó mellett figyelmetlen közúti közlekedők miatt. Nem is olyan régen egy vasúti dolgozó volt az áldozata ennek, mikor egy kamion körülnézés nélkül nélkül ment ki egy tehervonat elé, a mozdonyvezetőt, aki könnyebb sérülésekkel megúszta ismerem is.
Perillustris 2017.01.10. 11:57:43
A jelen helyzet mindenképpen többet nyújt az andráskeresztnél, hiszen ha piros a jelzés, akkor biztosan jön szerelvény.
2017.01.11. 00:04:34
Én 2 évtizede közlekedek budapesten napi rendszerességgel, de még soha egyetlen alkalommal nem tapasztaltam olyat, (sőt nem is hallottam ilyenről) hogy egy közúti lámpa hamis jelzést adott, és baleset lett. Vannak persze hülyén időzített lámpák, ahol váltásnál hamarabb megindul a keresztező forgalom, mint ahogy kiürülne a kereszteződés, de olyat, hogy két egymást keresztező iránynak egyszerre zöldet jelezzen, ilyet komolyan nem láttam még, pedig igen sokat megyek. A kereszteződések száma, a kereszteződések bonyolultsága, a forgalom mértéke, a váltások sűrűsége miatt, (nagy számok törvénye) sokkal több műszaki hibának és ebből adódó balesetnek kellene történnie, mint a vasúti átjáróknál, valahogy mégsincs. Megoldották, hogy az üzemzavart, ill. a rendszer üzemen kívüliségét, egyértelműen a közlekedők tudomására hozza a készülék, és onnan pedig a táblák útburkolatok jelzései az irányadók. Így tehát én személy szerint vakon megbízom a lámpa jelzésében, (nemúgy a közlekedés többi résztvevőjében!) egyébként szép is lenne pl; a budapesti közlekedés, ha mind a 2 millió bp-i autós, minden egyes kereszteződésben megállna a zöld jelzés ellenére körülnézni, mert azt kell feltételeznie, hátha rossz a lámpa…. ilyet a KRESZ nem ír elő, és ez eleve élhetetlen, működésképtelen közlekedést eredményezne.
„Eddig mióta fénysorompó létezik összesen 2 dokumentált eset volt ,ahol biztosan azért volt baleset”
Persze, mert régebben nem volt mindenkinél mobil kamera, meg fedélzeti videó.
2017.01.11. 00:41:41
Persze hogy nincs. A műszaki berendezések időnként elromlanak, ez teljesen természetes, és normális dolog, de mivel biztosító berendezésről beszélünk, hamis jelzést semmilyen körülmények között nem adhat.
Esetleges hiba esetén, maradjon lezárva az átjáró, vagy egyértelműen adja a közlekedők tudomására, hogy üzemen kívül van a fénysorompó figyelni kell áthaladáskor.
„A jelen helyzet mindenképpen többet nyújt az andráskeresztnél, hiszen ha piros a jelzés, akkor biztosan jön szerelvény”
Hát van ellenpéldám, ez abszolút saját élmény: tavaly, vagy tavalyelőtt történt, a keresztúri úton egy ritkán használt mellékvágányon tilosat jelzett az átjáró. Én még vonatot sosem láttam ebben az átjáróban, se előtte, se azóta, persze nem állítom hogy nem használják néha. Óriásira duzzadt a sor mindkét irányból, csoda módon, aznap nagyon korrekt és türelmes autósok voltak ott, senki sem bőszült fel 2 perc után, tényleg várt mindenki türelmesen, de a vonat csaknem akart jönni. Nagyjából 15 percnyi kitartó hiábavaló várakozás után, a legkörültekintőbb módon megindult a forgalom… szal ilyen is van.
Adani 2017.01.11. 09:35:56
Jönni biztosan fog ha piros, mert azt az átjárók nagy részén a vonat működteti ritka mikor hamis foglaltságot ad, de akkor is max. 10 percig utána kikapcsol.
"maradjon lezárva az átjáró, vagy egyértelműen adja a közlekedők tudomására, hogy üzemen kívül van a fénysorompó figyelni kell áthaladáskor."
Ha lezárva maradna akkor az lenne a baj, hogy miért tartják fel a forgalmat. Az üzemen kívül meg elég egyértelmű jelzése, hogy nem mutat fehéret sem, meg, hogy lassan nyílik fel a sorompó, normál esetben 8-10 mp alatt biztos felmegy, ilyenkor 40-50 mp kb.
"megállna a zöld jelzés ellenére körülnézni, mert azt kell feltételeznie, hátha rossz a lámpa"
Megállni nem kell, de azért figyelni igen, hogy ha jön valaki keresztből tudj reagálni. Vasútnál is így van.
"Persze, mert régebben nem volt mindenkinél mobil kamera, meg fedélzeti videó. "
A fénysorompók mindig vissza vannak jelentve valahová, ahol a berendezés rögzíti az üzemállapotokat. Ebből is visszakereshető milyen jelzési képe volt a fénysorompónak és mikor. A balesetek 99%-áben viszont a fénysorompós átjáróban lezárt állapotban történt, villogó piros és lezárt sorompó. Akkor meg miről beszlünk?
Az más kérdés ,hogy majdnem minden sofőr azzal szokott próbálkozni hogy nem működött a fényjelző, mert ugye mire odaér a rendőr már elmegy zavarba ( eltelik több mint 10 perc) de szemtanúk és a berendezés naplója mindig mutatja az igazságot.