Alaposan felkavarta az állóvizet a kerékpáros incidenst megörökítő felvétel, számtalan hozzászólás érkezett a témában. Abban nem sikerült megegyezni, hogy a gyalogos átkelőhelyen szabad-e vagy sem kerékpározni. Maradjunk a kerékpár témánál, és a zebra után jöjjön most a járda kérdése.

A KRESZ szerint lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni. De mikor alkalmatlan az úttest a kerékpározásra?

Budapesten a Szabadság hídon például alkalmas? Hiszen olyan szűk a forgalmi sáv, hogy a kerékpárost megelőzni - ahogy a felvétel mutatja - csak a KRESZ-t nem ismerő, agyatlanul pár méterért küzdő autós tudja a villamos és annak utasainak veszélyeztetésével.

Ahogyan az itt látható képek mutatják, az úttest nem egy életbiztosítás a kerékpárosoknak.

A bejegyzés trackback címe:

https://e-tanu.blog.hu/api/trackback/id/tr706107417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2014.05.02. 19:47:44

"csak a KRESZ-t nem ismerő, agyatlanul pár méterért küzdő" kerékpáros, aki átmegy a piroson?

Tolesz 2014.05.02. 19:50:16

@Rocko-: Micsoda megfigyelés. Egy másik biciklis a villamospályán kerekezik!

Rocko- 2014.05.02. 19:51:42

@Tolesz: azzal nem kell foglalkozni, az uszításhoz nem szükségessek a tények.

♔bаtyu♔ 2014.05.03. 09:37:28

Erről pedig le kellene szokni, hogy ha valamit építenek, az építtetővel megfizettetnek pár méter bringautat.

Még a kerületeknek sem engedném, hogy ezeket ott döntsék el.

Bp. tele van sehonnan sehová nem vezető bringautakkal, ahová ráterelik a naív bringásokat, majd ezek beletorkollnak, véget érnek életveszélyes kereszteződésekbe, utakba. (Pld. az Újpesti a kifejezetten életveszélyes 2-es útba, a másik oldalon a 11-esbe).

uki 2014.05.03. 09:41:14

Mondjuk a KIA-s sofor eloregondolkodasaban nem tul eros. Mi ertelme volt a villamos elott gyorsitva beelozni a bringast, hogy utana azonnal befekezhessen elotte. Raadasuk ugy hogy a villamost is megakasztja egy pillantra, aki szerencsere figyel ra hogy ne vigye el a verda felét, mert akkor aztan lenne nagy siras-rivas meg hiszti hogy kocsog villamos vezetok.

Gera 2014.05.03. 10:14:15

@Rocko-: Milyen uszítás? Nehogy azt mondd már, hogy a Kiás nem egy fogalmatlan kretén? Fél másodperc alatt sikerült elfelejtenie, hogy ott van a villamos (azt már leküzdötte, ugye, úgyhogy leszarható), így aztán sikerült egy veszélyes helyzetet teremtenie, száz százalékig feleslegesen, innen is gratulálnék neki.

Az ilyen hülye állatok autósként is problémásak, bakker.

bz3255 (törölt) 2014.05.03. 10:30:52

JVC-431

Rocko- 2014.05.03. 10:34:35

@Gera: a szövegértelmezési hiányosságok okán kérem ne engem keressen, hanem az önhöz legközelebb eső középiskolát.
köszönöm.

Szayan 2014.05.03. 10:34:47

Mikor adnak már ki vadászengedélyt bringásokra???
A KIA-s nem tett semmit, én is megelőztem volna ilyen szituban a hülye puhatestűjét, mert mire halad előttem három méter én rasztafonatot készítek a hajamból. Nem azért járok autóval, hogy 15-el kövessek egy bringást!
Tegnap erősen gondolkoztam, kivasaljak-e egy agyatlan nőt, aki biztos nagyon félt, mert csak apuci mellet merte bevenni a kanyart, aminek következtében a felezővonalon csalinkázott. Ha nincs a háta mögött az ivadéka tuti megtolom.
1, jogsit a bringára is!
2, kijelölt helyek, hol kavarhatnak!
3, városon kívül ne mehessenek!!!!

uki 2014.05.03. 10:47:58

@Szayan: nem akarok kresz naciskodni, de ha nem tett semmit akkor miert is lepte at a zarovonalat? Ha az egyik oldalon felhozzuk a kresz be nem tartasat, akkor a masikon se feletsuk el. A fenti videon a kia-s mennyit is nyert az akciojaval? 5 metert? Tenyleg megerte.

A kozlekedok (mindegy hogy auto/motor/bringa/gyalog) egy resze sajnos szarik a masikra es elfelejtei hogy ez egy kozossegi jatek.

Alick 2014.05.03. 10:52:50

@Tolesz: még mindig jobb - ha éppen nem jön a villamos -, mintha feltartaná az egysávos forgalmat...

Gera 2014.05.03. 11:22:04

@Rocko-: Nincsenek szövegértési problémáim, épp ezért kérdem, hogy milyen uszítás. Én nem látok uszítást. Egy agyatlan autós agyatlannak lett nevezve, mi a probléma?

atompyka 2014.05.03. 11:35:40

Alkalmas, persze. Miért ne lenne? előzésre alkalmatlan, nem kerékpározásra...

Rocko- 2014.05.03. 11:52:26

@Gera: az, hogy nem agyatlan.

uki 2014.05.03. 12:10:49

@Rocko-: mondjuk sok ertelem sincs manovereben. (es akkor meg finom voltam)

Rocko- 2014.05.03. 12:13:43

@uki: hát igen, szerintem sincs sok értelem, én el se indulok otthonról, ha megyek valahova, tök hülye dolog, hogy haladni akar az ember.

Gera 2014.05.03. 12:20:41

@Rocko-: Miért is? Kimegy a villamos elé a záróvonalon egy felesleges előzésért úgy, hogy alig bír visszasorolni, olyan rövid a táv, ha a villamosvezető nem látja előre az ostobaságát, simán letarolja. Villamos nélkül se lett volna semmi értelme előzni, de így különösen jó húzás volt. Miben tartotta fel a biciklis? Fél másodperccel később ért volna az álló sor végére? Nyilván síkhülye, ennyit erről.

Tojásleves 2014.05.03. 12:28:55

@Szayan: Remélem egy kamionos kivasal, ha épp te kerülsz valami forgalmi anomáliába, tisztelettel.

Cervisia 2014.05.03. 12:30:26

Alkalmas, hisz a nyomvonal vagy micsoda is fel van festve. Innentől ha fosik forgalomban átmenni rajta, tolja a járdán, ne ott legyen jani és csengesse le a gyalogosokat. Hogy az autósokkal hogyan rendezik le, már rohadtul nem érdekel.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2014.05.03. 12:33:32

Ráadás, hogy ott az úttest biciklisáv is egyben.
Én a sáv közepén szoktam ott tekerni, hiszen előzni engem nincs hely, csak így, ezt meg ne tegyék.
Mondjuk a bicikliút ilyenféle kijelölője nyilván nem gondolta végig, hogy az adott híd igencsak domborodik, így rendes erő kell a tekeréshez, hogy a forgalmat ne tartsd fel...
Szóval nem véletlen, hogy az esetek nagy részében a járdán teker minden bringás itt....

Pirx 2014.05.03. 12:53:45

@Meister: Neház tekerni? Ja kérem! Akkor tolni kell, ha ilyen puhány. Ez nem mentsé g a szabályszegésre.

uki 2014.05.03. 12:59:44

@Pirx: milyen szabalyszeges? Szabalyosan lehet tekerni ott az uton. Mas kerdes hogy a fenti manover utan 2x is meggondolja magat a bringas hogy a hidon a kocsik koze mereszkedjen-e.

hamisnero 2014.05.03. 13:12:38

@Tolesz: az a villamos, ami ott kerékpározik.

2014.05.03. 13:14:21

Miért van az, hogy ha valaki kerékpárra ül, akkor úgy érzi, hogy bármilyen előjoggal is rendelkezik a közlekedésben? Tisztelet a kivételnek, de annyi az idióta kerékpáros, hogy elképesztő. És természetesen nekik joguk van mindenhol közlekedni, járdán, úttesten, villamos sínen, forgalommal szemben, közlekedési lámpák, jelzések teljes figyelmen kívül hagyásával. Mert sajnos ez a mindennapi gyakorlat, tapasztalat.
Mondjuk a videón pont egy autós hülyesége van megörökítve, de az is megérdemelne egy nyitott ernyőt a hátsójába, aki megengedte a kerékpáros közlekedést ezen a hídon. Ha nincs sor, akkor sem lehet kikerülni a kerékpárost a záróvonal átlépése nélkül, nem beszélve a helyhiányról.

uki 2014.05.03. 13:40:41

@...elmúlik...: az a jo ebben a hozzaszolasban hogy ha kicsereled a bringast gyalogosra/motorosra/autosra/kamionosra/buszosra akkor is tokeletesen igaz.

2014.05.03. 13:47:30

@uki: Ebben is van igazság :)

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2014.05.03. 14:00:04

Tulajdonképpen miért lett ennyivel szűkebb ez a híd, mint korábban, a rárakott más típusú villamosok kedvéért?

uki 2014.05.03. 14:02:44

@...elmúlik...: ez az egesz bringas valtozas arra emlekeztet mint amikor 10-12 eve hirtelen nagyon sok motoros lett es mind az autosoknak mind a motorosknak ido kellett hogy megszokjak egymast. Ez lesz most is csak kell meg par ev. Nincs meg még a kulturaja a varosi kerekparozasnak nalunk.

uki 2014.05.03. 14:08:16

@Zigomer Trubahin: igazabol a deli oldali jardat le kellene szeparalni a bringas forgalomnak az eszakin meg mehetne a gyalogos forgalom. Onnan ugyis tobb a latnivalo is. Teljes marhasag az utra terelni a bringasokat, mert az senkinek sem jo igazabol, viszont igy elegge ertelmet vesziti a jol megepitett kiskoruti bringasav.

min 2014.05.03. 14:26:21

@Pirx: Mert a zsíros tested csak a gázpedál lenyomására elegendő erővel bír. Érdekes nekem nem derogál egy bringás mögött haladni kocsival, amig biztonságosan ki nem tudom kerülni. Autósként is én kérek elnézést az ilyen agyatlan sofőrök miatt.

2014.05.03. 14:56:02

@uki: Igaz. Ma már természetes, hogy félrehúzódom a sávban, hogy elférjen a motoros, annak idején nem volt természetes ez a mozdulat.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.03. 15:02:15

@uki:

nana...
A kultúra nem a kerékpározásból, hanem a kerékpárosból hiányzik.

----

Mint mindig, két hülye egy pár. Ha az egyik idióta nem teremt helyzetet, a másik idióta nem megy bele. Maradjunk abban, a gyökér vesedonor akkor is felmegy a hídra, ha csont üres, és leszarja, hogy a mögötte jövő lazán mehetne gyorsabban is, de tőle nem lehet, teljes nyugalommal tartja fel akár az összes autóst, szarik a defenzív vezetésre (amiről még életében nem hallott) és a toleranciára...

uki 2014.05.03. 15:23:17

@min: pontosan, nekem soha nen fajt elengedni egy nalam gyorsabban haladni tudo jarmuvet. Sajnos van akinek ez meg ma is faj. Mondjuk ezek azok az arcok akiket ha elkezdesz elozni akkor elkezdni nyomni, aztan ha megis megelozted akkor 2 percen beluk visszaeloz mintha neki fizikai fajdalmat okozna ha nem tenne.

@cenzuratroll bosszanto: akkor elarulod hol menjen at a dunan? Usszon vagy mi? A Petofi vagy az Erzsebet meg rosszabb ilyen szempontbol. Szarul van megcsinalva ott a bringas atkeles csak ez nem tunik fel a forgalonszervezoknek.Fura hogy Te beszelsz toleranciarol, amikor Te nem vagy ezek szerint tolerans a tobbiekkel.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2014.05.03. 15:48:53

Ezt meg kéne versenyeztetni nemzetközileg is, simán dobogós a hülyeségével. Az az izomból, agy nélkül közlekedős fajta:
Lenyomjuk ezt a szart a gecibe, akkor is, ha szív a villamos, meg semmi értelme. Ez elvi kérdés, bzzmeg, inkább 2 kézzel nyomom a gázpedált de lenyomjuk vazzeg !!! :)

hamisnero 2014.05.04. 22:19:27

@cenzuratroll bosszanto: a filmen elég jól látszott, hogy nem a biciklis tartja fel a barom autóst, hanem a többi autós. ha meg csont üres a híd, miért is tartja fel az autóst? kikerülöd, oszt jónapot. ami meg a defenzív vezetést illeti, igen a biciklisek is ismerik a fogalmat, tudod, nekik is van autójuk. ami meg a vesedonorságot illeti, csak nézőpont kérdése. a városban mostanában bicajjal közlekedek. de amikor életem egy szakaszában általában negyven tonna volt a seggem alatt, meg minimum hat, de alkalomadtán több tengely, akkor az ilyen másféltonnás kihanemén bádogbogarak tűntek vesedonornak.

zoleebara 2014.05.13. 18:57:29

Azért elmondom az összes kedves biciklisnek. A Szabadság hídon a kerékpárral a járdán kell átmenni!! Ott a kijelölt bicikli út!

2014.06.25. 15:19:10

@zoleebara: ki jelölte ki, mikor és mi jelzi ezt? a reggel mégnem volt az..

kercsi vííí 2014.09.22. 17:38:02

Itt a rendőrség álláspontja a Szabadság hídon való kerékpározásról:
index.hu/kerekagy/2014/09/22/tudja_miert_tilos_a_szabadsag_hidon_biciklizni/

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.09.22. 23:48:49

@álfirkász: a gyengébbek kedvéért, a mai, kerékagyon megjelent posztra utaltam ezzel, ami szerint megbüntettek egy biciklist, mert tilosban biciklizett a hídon. Holott a hídon épp a járdát lenne tilos használni, ennek ellenére ezerből egy biciklis választja az utat, meg talán tíz, hogy tolja, a többi teker a gyalogosokat akár félre is lökve, a járdán.

Ghézaa 2014.09.26. 09:00:11

@kercsi vííí: Kíváncsian várom, hogy mikor meszelik el ezt az álláspontot, mert nettó baromság.
süti beállítások módosítása