A KRESZ szerint kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.
Mit nem lehet ezen érteni? Ezek után még megy a vergődés, hogy kevés a kerékpárút?
A felvétel Budapesten, a XI. kerületben, az Irinyi József utcában készült, ahol a járdán kerékpárút van.
Halálos kerékpáros balesetekből itt lehet okulni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
firesharker 2015.12.06. 23:59:46
Az Ericssonhoz való lekanyarodás után nem sokkal a járda közepén egyszer csak elindul egy egyirányú kerékpárút, amihez nincs kiépített felhajtó. Ez az út megkerüli belülről a Bubi állomást, majd átvágva az egyetemisták tömegén a híd előtti lehajtót keresztezve beletorkollik a híd járdájába. Ezt a szakaszt azért festették fel, hogy a Bubi állomás elérhető legyen, aki a rakpart felé Bubizna, annak ne kelljen az Irinyin bénázni.
A hídon kresz szerint tilos a járdán menni, de a BKK úgy döntött, hogy a bizonytalanabb kerékpárosoknak is legyen esélyük átkelni a túloldalra, ezért kialakít felhajtási lehetőséget. Ezt nem kötelező használni, szép is lenne kötelező lenne szabálytalankodni.
Szóval szegény biciklis a lehető legjobban járt el, nagyon nem az ő hibája, hogy nincs normális kerékpáros infrastruktúra a környéken.
Ami viszont megfontolandó a videóból az az előzési oldaltávolság, én jóval többet szoktam hagyni.
terror 2015.12.08. 14:30:45
(Egyébként 1 sarokkal odébb - a jobbhorgos szitunál - már minden bizonnyal hajlamosak elfelejteni a népek, hogy ott kerékpáros infra van, mert azt csak addig tudják, amíg valakit le "kell" centizni, népnevelés céljából. Ha már a neki járó elsőbbséget kéne megadni, akkor hirtelen semmit se lehet látni, vakít a nap, mifenebármi.)